Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len "Podmienky") sa riadia všetky obchodné vzťahy uzatvárané medzi spoločnosťou
RM Gastro – JAZ s.r.o., so sídlom Rybárska 1, 915 01 Nové Mesto nad Váhom, IČO: 34153004, DIČ: 2020181471, IČ DPH: SK2020181471
Vedený na okresnom súde v Trenčíne, vložka č. 1410/R
Číslo účtu: 0041697158/0900, vedeného v SLSP v Novom Meste nad Váhom
Tel.: 032/7716379, Fax: 032/7717325, E-mail: obchod@jaz.sk, www.jaz.sk
(ďalej len "Predávajúci") a druhými stranami (ďalej len "Kupujúci").
Všetky obchodné vzťahy sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky a Obchodným zákonníkom.
Tento internetový obchod je určený výhradne len pre fyzické osoby či organizácie konajúce podľa §2 Obchodného zákonníka, teda NIE pre fyzické osoby ako konečných spotrebiteľov.
Pri objednaní tovaru zákazník vyplní na stránke Predávajúceho - www.jaz.sk predpísaný formulár „Nákupný košík“ a odošle požiadavku. Nasledujúci pracovný deň bude kontaktovaný pracovníkom Predávajúceho, s ktorým dohodne termín, miesto dodania, spôsob platby atď. Predávajúci je potom oprávnený žiadať Kupujúceho o autorizáciu objednávky vhodným spôsobom (email, fax, tel.).
Kupujúci akceptuje Obchodné podmienky uskutočnením objednávky tovaru cez tento internetový obchod.
Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých formulárom predpísaných údajov.
Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú v okamihu potvrdenia objednávky Predávajúcim.
Predávajúci potvrdí Kupujúcemu objednávku elektronicky na emailovú adresu uvedenú v objednávke alebo telefonicky na telefónne číslo Kupujúceho uvedené v objednávke.
Potvrdenie objednávky Predávajúcim obsahuje najmä tieto údaje: identifikáciu Kupujúceho, druh tovaru, počet kusov, cenu za tovar, spôsob doručenia, cena za doručenie tovaru dopravcom a doručovaciu adresu.
Predávajúci sa zaväzuje potvrdiť objednávku Kupujúcemu bez zbytočného odkladu od jej doručenia, najneskôr však do 2 (dvoch) pracovných dní od jej doručenia.
Uzavretím Kúpnej zmluvy v súlade s týmito obchodnými podmienkami vzniká Predávajúcemu záväzok odovzdať Kupujúcemu objednaný tovar a Kupujúcemu záväzok tento tovar prevziať a zaplatiť zaň kúpnu cenu.
Predmetom objednávky Kupujúceho môže byť iba tovar uvedený na webových stránkach internetového obchodu www.jaz.sk
Predávajúci priebežne aktualizuje webovú stránku internetového obchodu www.jaz.sk tak, aby tu uvedený tovar zodpovedal jeho skutočnej ponuke. Napriek tomu, ak bude predmetom objednávky Kupujúceho tovar, ktorý už v čase objednávky nie je súčasťou sortimentu Predávajúceho, je Predávajúci povinný túto skutočnosť Kupujúcemu oznámiť a okamihom tohto oznámenia sa objednávka predmetného tovaru považuje za zaniknutú, ak sa nedohodnú Predávajúci s Kupujúcim inak.
Predmetom Kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim je len dodávka tovaru uvedeného v potvrdení objednávky.
Predmetom záväzku Predávajúceho z Kúpnej zmluvy nie je predvedenie, inštalácia, zostavenie alebo montáž dodávaného tovaru. V prípade zakúpenia tovaru ktoré toto vyžadujú, možno po dohode tieto služby poskytnúť.
Charakteristika tovaru uvedeného na webových stránkach internetového obchodu www.jaz.sk, jeho popis, funkcie, technické údaje, parametre, rozmery, váha, výkony, kapacita a ostatné tu uvedené údaje a informácie vychádzajú z údajov výrobcov a dodávateľov tovaru. Všetky informácie sú uvádzané podľa aktuálnych dostupných údajov od výrobcov, dodávateľov alebo iných zmluvných subjektov a priebežne kontrolované. Napriek tomu však nemožno ich nepresnosť úplne vylúčiť a pre takýto prípad si Predávajúci vyhradzuje právo zmeny. Nepresnosť uvedených informácií má Predávajúci povinnosť odstrániť ak sa o nich dozvie.
Cena tovaru a služby je stanovená podľa cenníka Predávajúceho platného v čase objednania tovaru alebo služby, ak sa nedohodnú zmluvné strany v konkrétnom prípade inak.
Ak sa po uzavretí zmluvného vzťahu podstatne zmenia náklady vzťahujúce sa na plnenie predmetu zmluvy, zmluvné strany sa dohodnú písomne na úprave ceny alebo na zrušení objednávky.
V cene tovaru nie je štandardne započítaná doprava ani montáž, ktoré budú samostatne faktúrované na základe dohody oboch strán.
Tovar bude zaslaný na adresu prijímateľa až po úplnom zaplatení kúpnej ceny, pokiaľ nie je dohodnuté zmluvnými stranami inak.
Miestom plnenia záväzku Predávajúceho je predajňa / sklad Predávajúceho na adrese sídla Predávajúceho, kde Predávajúci odovzdá tovar dopravcovi (prepravnej spoločnosti) na dopravu Kupujúcemu, či kde dôjde k osobnému odberu objednaného tovaru Kupujúcim.
Povinnosť Predávajúceho odovzdať Kupujúcemu objednaný tovar je splnená okamihom jeho prevzatia dopravcom alebo pri osobnom odbere.
Dňom dodania je deň odoslania alebo odovzdania k preprave alebo prevzatie tovaru Kupujúcim na predajni. Dodávky po častiach sú možné po dohode s Kupujúcim.
Tovar bude vydaný po uhradení celej kúpnej ceny. Kúpna cena bude považovaná za uhradenú pripísaním celej kúpnej ceny na účet Predávajúceho, alebo zaplatením v hotovosti do pokladne.
Pokiaľ Kupujúci neprevezme produkt v dohodnutom termíne a dohodnutom mieste, bolo zmluvnými stranami dohodnuté, že Predávajúci môže podľa spôsobilosti použiť tovar na opätovný predaj.
Ak nie je zmluvne dohodnutý spôsob balenia, je tovar odoslaný zabalený tak, aby sa predišlo jeho poškodeniu. Riziko náhodného poškodenia prechádza na Kupujúceho okamihom jeho odovzdania dopravcovi alebo Kupujúcemu.
Vzhľadom k všeobecným obchodným podmienkam prepravných spoločností
NEZASIELAME kusový krehký, sklený a porcelánový tovar! V tomto prípade je možný iba paletový alebo osobný odber.
Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za vady tovaru podľa § 422 zákona č 513/1991 Obch. zákonníka.
Pri osobnom prevzatí tovaru je povinný prehliadnuť tovar bezodkladne pri jeho prevzatí. Ak zistí u tovaru vadu, je povinný zistenú vadu v mieste odberu Predávajúcemu bezodkladne oznámiť, a to v dodacom liste, odovzdávacom protokole alebo obdobnom doklade. Predávajúci Kupujúcemu zistenú a uznanú vadu bezplatne a bez zbytočného odkladu odstráni, a to dodaním chýbajúceho tovaru, vykonaním chýbajúcej služby alebo dodaním náhradného tovaru.
Ak nie je možné vadu bezodkladne odstrániť, alebo dodať náhradný tovar, Predávajúci tak urobí v najbližšom možnom termíne. O tomto termíne Predávajúci Kupujúceho informuje.
Pri dodaní tovaru Kupujúcemu prostredníctvom dopravcu je Kupujúci povinný uplatniť nároky z vád množstva a druhu predávaného tovaru do 2 pracovných dní od odovzdania tovaru dopravcom. Kupujúci je povinný nároky za vady v stanovenej lehote uplatniť u Predávajúceho písomne, s popisom vady.
V prípade vady druhu tovaru je Kupujúci oprávnený požadovať dodanie náhradného tovaru len vtedy, ak chybný tovar bude vrátený Predávajúcemu v pôvodnom balení.
Záručné a reklamačné podmienky sa riadia podľa Reklamačného poriadku Predávajúceho, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok Predávajúceho.
Záručné a reklamačné podmienky nájdete tu.
Pri platbe v hotovosti a dobierkou vystaví Predávajúci alebo prepravca Kupujúcemu príjmový doklad na danú prijatú finančnú čiastku a zároveň spolu s tovarom alebo službou odovzdá Kupujúcemu aj riadny daňový doklad (faktúru).
Pri predaji tovaru a služieb na faktúru je Kupujúci povinný uhradiť faktúru v plnej výške do termínu uvedenom na faktúre.
Predávajúci vystaví faktúru pri dodaní tovaru alebo vykonanie služby Kupujúcemu.
V pochybnostiach sa má za to, že Kupujúci faktúru dostal 3 deň po dodaní tovaru alebo vykonania služby.
Vystavená faktúra slúži zároveň ako dodací list alebo preberací protokol a to v prípade, že nie sú tieto dokumenty vystavované samostatne a preukazuje dodanie tovaru alebo prevedenie služby Kupujúcemu, v prípade zásielky potvrdzuje jej odoslanie.
V prípade nedodržania termínu splatnosti faktúry, zaväzuje sa Kupujúci uhradiť zmluvnú pokutu vo výške 0,05% z fakturovanej sumy za každý deň omeškania do zaplatenia celej fakturovanej sumy.
Až do zaplatenia celej fakturovanej sumy vrátane prípadných zmluvných pokút je tovar majetkom Predávajúceho. Po úhrade celej sumy prechádza vlastnícke právo na Kupujúceho.
V prípade nezaplatenia faktúry v termíne splatnosti, môže sa pristúpiť k odobratiu tovaru. Kupujúci sa zaväzuje umožniť premiestnenie tovaru pracovníkom Predávajúceho.
Povinnosť Kupujúceho zaplatiť zmluvnú pokutu, úrok z omeškania alebo náhrady škody, ako aj ďalšie náklady spojené s odobratím tovaru a odstúpením od zmluvy nie je dotknutá.
Odstúpiť od zmluvy (potvrdenej objednávky) možno len písomnou formou po dohode oboch strán.
V prípade jednostranného odstúpenia od uzavretej zmluvy alebo záväznej objednávky zo strany Kupujúceho je Predávajúci oprávnený vyúčtovať odstupné vo výške 100% dohodnutej ceny.
Ak už došlo k odoslaniu tovaru alebo vykonanie služby, má Predávajúci právo požadovať po Kupujúcom vrátenie tovaru späť Predávajúcemu a úhradu už vykonaných služieb na náklady Kupujúceho.
Spracúvanie osobných údajov sa riadi ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „nariadenie GDPR“) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane osobných údajov“).
Predávajúci za účelom uzatvorenia kúpnej zmluvy spracúva osobné údaje kupujúceho, resp. osoby konajúcej v mene kupujúceho (dotknutá osoba), v súlade s čl. 6 ods. 1 písm. b) nariadenia GDPR v súvislosti s plnením zmluvy alebo v rámci predzmluvných vzťahov. Rozsah spracúvaných osobných údajov je vymedzený kúpnou zmluvou a dokladmi súvisiacimi s kúpnou zmluvou a jej plnením, a to najmä: titul, meno a priezvisko, adresa, tel. číslo, e-mail dotknutej osoby. Kupujúci je povinný predávajúcemu poskytnúť pravdivé a aktuálne osobné údaje, bez ktorých nemožno uzatvoriť alebo riadne plniť predmetnú zmluvu.
V zmysle nariadenia GDPR je prevádzkovateľom spoločnosť RM Gastro – JAZ s.r.o., Rybárska 1, 915 01 Nové Mesto nad Váhom, IČO: 34 153 004, zapísaná v Obchodnom registri SR vedenom Okresným súdom Trenčín, oddiel: Sro, vložka číslo 1410/R, Kontaktné údaje: tel. +421 32 7717 061, e-mail: obchod@jaz.sk.
Osobné údaje sú spracúvané a uchovávané po dobu nevyhnutnú na plnenie zmluvných záväzkov a zákonných povinností predávajúceho v zmysle osobitných predpisov. K prenosu osobných údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii nedochádza a osobné údaje nepodliehajú profilovaniu ani automatizovanému rozhodovaniu.
K osobným údajom majú prístup iba poverení zamestnanci prevádzkovateľa a zmluvní partneri prevádzkovateľa v oblasti prepravy tovaru a správy informačných systémov.
Kupujúci berie na vedomie, že v súlade s čl. 6 ods. 1 písm. f) nariadenia GDPR môže prevádzkovateľ prostredníctvom e-mailu zasielať, v rámci starostlivosti o zákazníka, marketingový leták, informujúci o novinkách a atraktívnych ponukách spoločnosti. Kupujúci môže zasielanie marketingových správ kedykoľvek zrušiť v nastaveniach svojho užívateľského konta na webovej stránke www.jaz.sk alebo v spodnej časti každého elektronického marketingového letáku, prípadne kontaktovaním prevádzkovateľa.
Dotknutá osoba (kupujúci) berie na vedomie, že na základe písomnej žiadosti alebo osobne u prevádzkovateľa má právo:
V prípade ak je právnym základom spracúvania osobných údajov súhlas dotknutej osoby, dotknutá osoba má právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať bez toho, aby to malo vplyn na zákonnosť spracúvania založeného na súhlase poskytnutom pred jeho odvolaním.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov prevádzkovateľom je možné kedykoľvek vyhľadať na internetovej stránke www.jaz.sk.
Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory, ktoré vzniknú z danej zmluvy (objednávky), vrátane sporov o jej platnosť, výklad alebo zrušenie, budú riešené pred Rozhodcovským súdom Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory v Bratislave podľa jeho základných vnútorných právnych predpisov. Strany sa podrobia rozhodnutiu tohto súdu. Jeho rozhodnutie bude pre strany záväzné.
Predajca si vyhradzuje právo tieto podmienky zmeniť alebo doplniť, a to najmä pri zmenách súvisiacich právnych noriem alebo pri zmene spôsobu obchodovania. Zmenu, doplnenie a ich účinnosť Predávajúci vyhlási vhodným spôsobom. Kupujúci má právo, v prípade nesúhlasu s obsahom zmenených alebo doplnených obchodných podmienok, tento nesúhlas oznámiť Predávajúcemu v lehote 7 dní od okamihu, kedy sa o zmene či doplnení dozvedel. Ak tak neurobí, má sa za to, že Kupujúci zmeny či doplnky akceptoval.
Predávajúci nezodpovedá zákazníkovi za škodu vzniknutú okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť, napríklad zásahy štátu, prevádzkovými, dopravnými a energetickými poruchami, poruchami systému elektronického obchodu, štrajkami či výlukami. Tieto okolnosti sú dôvodom k odkladu plnenia zmluvných povinností na strane Predávajúceho na obdobie a v rozsahu účinnosti týchto okolností. To isté platí, aj keď uvedené okolnosti nastali u subdodávateľov Predávajúceho.
Kupujúci sa zaväzuje bezodkladne oznámiť Predávajúcemu akékoľvek zmeny týkajúce sa jeho oprávnenia na podnikateľskú činnosť, daňových povinností (najmä zmenu DIČ a správcu dane), jeho bankového spojenia a vzniku platobnej neschopnosti. V prípade vzniku platobnej neschopnosti Kupujúceho sa všetky pohľadávky predajcu voči Kupujúcemu stávajú splatnými v deň, keď sa Predávajúci o tejto platobnej neschopnosti dozvedel. Predávajúci je oprávnený v tomto prípade žiadať okamžité vrátenie zatiaľ nezaplateného tovaru.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú účinné od 25.5.2018.
Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj, Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Miesto spätného odberu elektrozariadení (elektroodpadu) je sídlo Predávajúceho.