Štýlovo zariadená kaviareň nestačí. Zákazník si z nej odnesie pozitívny zážitok najmä vďaka chuti a kvalite jedál a nápojov. Viete, na čo myslieť pri otvorení kaviarne?
Týchto faktorov je hneď niekoľko, no každý podnik a jeho koncept je unikátny. Niekedy stačí kombinácia dvoch z nich a podnikanie je úspešné. Inokedy splníte všetky a žiadna výrazná zmena nepríde. Ostáva vám len jediná možnosť – musíte iba trpezlivo čakať.
Nezáleží na tom, či sa zameriavate na praženie výberovej kávy, výrobu domácich zákuskov alebo podávanie raňajok a brunchov. Pokojne môže ísť o kombináciu všetkých troch. Dôležitá je však kvalita výstupu. Ak je vaše menu dlhé a jeho položky rôznorodé, zamyslite sa, či všetky dokážete pripraviť v najvyššej kvalite. Máte pochybnosti? Zvážte ich elimináciu z jedálneho resp. nápojového lístka. Zákazník chce iba to najlepšie.
Aby ste zabezpečili najvyššiu kvalitu jedál a nápojov, potrebujete profesionálne stroje. Nielen tie, ktoré pripravia chutnú kávu, ale aj najrôznejších pomocníkov pri skladovaní potravín. Napríklad chladiace a mraziace boxy, saladetu, chladiace vitríny a ďalšie. Následne investujte do prístrojov, ktoré urobia procesy efektívnejšími. S multifunkčným mixérom dokážete hotové zázraky, ak viete správne využiť jeho funkcie.
Podnikanie v gastronómii je najmä pre nováčikov veľkou neznámou. Mnohokrát si začiatky predstavujú idylicky, až naivne. Je to však tvrdý boj o každého zákazníka. Ako prvé by ste mali zvážiť, či je vami zvolená lokalita vhodná pre novú kaviareň. Skontrolujte konkurenčné podniky, demografiu obyvateľstva, ktorá žije a pracuje v okolí, inšpirujte sa pri podnikoch, ktoré sú na trhu dlho a úspešne.
V neposlednom rade myslite na marketing. Aj keď sa vám to zdá ako zbytočný výdavok, nepodceňujte to. Na sociálnych sieťach sa vaše reklamy bez sponzorovania zobrazia maximálne 3 % vašich fanúšikov. Offline reklama v podobe letáku na zastávke autobusu tiež niečo stojí, no ľudia sa o vás aspoň dozvedia. Nenechajte nič na náhodu.
Slovenské zákony nie sú veľmi priateľské voči začínajúcim podnikateľom v gastronómii. Pre úspech si však treba niečo vytrpieť. Poraďte sa s majiteľmi kaviarní, ktorí už majú za sebou štart projektu. Poradia vám najmä v otázkach hygieny. Nároky a štandardy tohto úradu sú prísne, no férové. Keď ich splníte, nemusíte sa obávať žiadnych mastných pokút. Ak sa v legislatívnych témach necítite komfortne, môžete si najať externistu, ktorý vám ochotne so všetkým poradí.
Najdôležitejším faktorom, ktorý zákazník zohľadňuje je to, či mu jedlo resp. nápoje u vás chutili a ako sa pri ich konzumácii cítil. Pomôže vám profesionálne zariadená kuchyňa, vhodne zvolené spotrebiče, ako aj zariadeniu baru, prípadne interiéru. S ich výberom vám dokážeme poradiť vďaka dlhoročným skúsenostiam. Stačí nás kedykoľvek kontaktovať.