Mnohí by si mysleli, že nákupom cez internet, z bazáru alebo elektronickou aukciou ušetria. Pravda je však opakom.
Ušetríte tak nielen peniaze, ale aj budúce prevádzkové náklady, náklady na servis a prípadnú kúpu nového zariadenia. A samozrejme aj čas, ktorý je dnes vzácnou komoditou.
Profesionálne gastro spotrebiče nie sú lacná záležitosť. Preto je nutné im venovať dostatok času pri ich obstarávaní. Obzvlášť pri veľkej technológii. Uvedomte si, že si kupujete spotrebič na 3-10 rokov.
V prvom rade je dôležitý správny návrh prevádzky. Správnym NÁVRHOM dokážete ušetriť viac ako zľavou na samotnom zariadení! A to v komplexnom podaní aj s ohľadom na budúci prevádzkové náklady. Spoľahnite sa preto na odborníkov v danej oblasti. Tých spoznáte podľa realizácií a referencií.
Áno, je to tak. Pre mnohích sú spotrebiče iba podobne vyzerajúce nerezové krabice. Prečo sú ale také ,,drahé“ a prečo je medzi nimi taký cenový rozdiel?
V konečnej cenovej ponuke sa tak súbor zariadení môže vo finálnej cene líšiť aj o 300%!
Cena však nie je najdôležitejšia. Správny výber je dôležitý z hľadiska požadovaného výberu kapacity, výkonu, robustnosti/zaťaženia, funkcií a ovládania. Týmto predídete potenciálnym problémom a nespokojnosťou so zariadením.
Tu je zopár najčastejších príkladov ktoré robia výrazný rozdiel v cene:
... takto by sa dalo pokračovať u každej skupiny výrobkov.
Ako sa ale zorientovať pri takom množstve produktov a parametrov? Nechajte si poradiť od odborníkov. Nesnažte sa veci riešiť sami od stola. Zájdite sa na dané spotrebiče pozrieť, porovnať, posúdiť svoje priority a nároky na obstarávané zariadenie. Postupujte vždy tak, ako by ste si kupovali auto domov. Pozor, neplatí tu falošná laická predstava, že čo je nerezové, je profesionálne a musí to vydržať navždy.
Medzi ďalšie VŠEOBECNÉ parametre, ktoré môžu mať výrazný vplyv na cenu patrí napríklad:
Pri kúpe netreba zabúdať ani na služby spojené s dopravou a inštaláciou zariadení a na pravidelný servis (dostupnosť lokálneho servisu, cenu servisu a cenu náhradných dielov).
Až toto všetko spolu tvorí výslednú cenu zákazky/zariadenia!
Veľmi často sa v praxi stáva, že zákazník si zoženie samotný produkt lacno (napríklad niekde zo zahraničia alebo bazáru), ale pri prvej poruche zostane bez servisu a musí si nakoniec zaobstarať nový stroj. Alebo štátna sféra vysúťaží cez EKS najlacnejšiu dodávku technológie, ale servis potom robí firma z druhého konca republiky alebo z Čiech, čo je extrémne finančne prevádzkovo náročné.
Nakoniec tak zistí, že kúpou kvalitného stroja s dostupným servisom by ušetril nielen peniaze, ale aj nervy a čas vynaložený do riešenia problémov. Pamätajte, že pri každom výpadku zariadenia trpia vaši kuchári a klienti/zákazníci. Nepodceňujte preto ani pravidelný servis a jeho dostupnosť.
Po správnom návrhu a výbere zariadení zostáva ešte vybrať si toho správneho dodávateľa, ktorý zaistí všetky Vami požadované služby v danej kvalite. Nenechajte sa zlákať lákavou cenou a sľubmi na papieri. Overte si dodávateľa aj fyzicky a podľa referencií.
Pokiaľ má dodávateľ poskytovať kvalitné služby a rýchlu dodávku, musí na to mať tím skúsených pracovníkov, projektantov, servisákov, obchodníkov, skladové zásoby tovaru aj náhradných dielov.
Pri týchto nákladoch samozrejme nevie byť lacnejší ako jednoosobová internetová firma s peknou web stránkou.